Reklamacje i zwroty
Odstąpienie od umowy (dotyczy tylko Konsumentów)
- Klient ma prawo odstąpić od umowy w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy/dostarczenia produktu. W celu skorzystania z prawa do odstąpienia od umowy, Użytkownik powinien poinformować Sprzedawcę o tym wysyłając np. e-mail lub pismo na adres Sprzedawcy wskazany w Regulaminie. Konsument może skorzystać ze wzoru odstąpienia znajdującego się w załączniku nr 1 do Regulaminu. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie ww. oświadczenia do Sprzedawcy.
- Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, zwrócić mu wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszt Dostawy Towaru do Konsumenta. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania z powrotem Towaru lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu odesłania Towaru, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej
- Jeżeli Konsument korzystający z prawa do odstąpienia wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób Dostawy oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów
- Konsument ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy sprzedaży. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru na adres Sprzedawcy przed upływem tego terminu.
- W wypadku odstąpienia Klient będący Konsumentem ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu Towaru.
- Jeśli ze względu na swój charakter Towar nie może zostać w zwykłym trybie odesłany pocztą, Sprzedawca informuje Konsumenta o kosztach zwrotu rzeczy na Stronie Internetowej Sklepu.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza sposób konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument chyba, że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami
Kiedy nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy?
9. Prawo do odstąpienia od umowy nie obowiązuje:
1) w przypadku gdy Użytkownik będący Konsumentem wyraził zgodę na wykonanie umowy i dostarczenie mu zakupionego produktu przed upływem terminu do odstąpienia od umowy (dotyczy usług i produktów elektronicznych),
2) w przypadku gdy przedmiotem umowy jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Klienta lub służąca zaspokajaniu jego własnych potrzeb.
VI. Zasady wnoszenia reklamacji:
- Sprzedawca dba o to by dostarczać wysokiej jakości usługi i produkty.
- Użytkownik może składać reklamacje dotyczące zakupionych produktów/usług.
- Reklamacja powinna zostać wysłana na adres poczty elektronicznej Usługodawcy: sklep@fotoartfabryka.pl
- Reklamacja powinna zawierać dane umożliwiające identyfikację Użytkownika, przedmiot reklamacji oraz żądania związane z reklamacją. W przypadku otrzymania niekompletnej reklamacji, Sprzedawca wezwie Użytkownika do jej uzupełnienia pod rygorem pozostawienia reklamacji bez rozpoznania.
- Sprzedawca niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 14 dni rozpatruje reklamacje. Odpowiedź przesłana zostanie na adres e-mail wskazany przez Użytkownika.
Załącznik nr 1 do Regulaminu
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
Adresat: Nasze dane do kontaktu: Katarzyna Pawlikowska prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą PawlikowskaFoto Katarzyna Pawlikowska, Aleja Zwycięstwa 91/127 42-520 Dąbrowa Górnicza, adres sklep@fotoartfabryka.pl
Odstępuję od umowy sprzedaży z dnia*... następujących rzeczy*… polegającej na*.....
Imię i nazwisko, adres konsumenta* … Podpis*… (o ile wysyłane w wersji papierowej)
Data .........................................................
* uzupełnić